نتایج جستجو برای عبارت :

گمگشته راه مقصود

آیین دادرسی مدنی 3 دکتر مقصودپور
 
 
 
 
 
دانلودفایل
 
 
 
 
 
Search ResultsWeb results
آئین دادرسی مدنی 3 دکتر مقصود پور - alfa - پوشهalfabetafile.poshe.ir › product › آئین-دادرسی-مدنی-...Translate this pageدانلود فایل جزوه کامل آیین دادرسی مدنی 3 مقصود پور در قالب pdf و متشکل از 102 صفحه این جزوه تایپ شده بهترین منبع برای مقطع کارشناسی ، آزمون وکالت و قضاوت که ...
آئین دادرسی مدنی 3 دکتر مقصود پور | loud | 2540loud.kafsabiazadi.ir › loud › htmlTranslate this pageآئین دادرسی مدنی 3 دکتر مقصود پور. دانلود فایل جز
بسم الله الرحمن الرحیم
گویا باید خواه ناخواه، از بلاگفا دل بکنم و بیام اینجا.
نمیدونم مطالب اون ور رو میارم این ور یا نه؟
نمیدونم دوستان اون ور رو میارم این ور یا نه؟
به هر حال امیدوارم هر کاری می کنم تو راضی باشی! خدای دوست داشتنی گمگشته من!
شهروز مقصود طالقانی أو یک تکواندو کار است که در خردسالان عناوین زیادی کسب کرد أو توانست:٣بار قهرمان استان مازندران شود در انفرادی در مسابقات تیمی هم در تیّم شهاب نور دوم شد و در مسابقات کشوری تیمی مقام دوم را کسب کرد
او در أوزان های ٢٨ ٣٠ ٣٢ بیشتر کسب مقام کرد و أین مبارز چالوسی یکی إز مدعی های مسابقات بوده و هست أو هم اکنون در نونهالان مبارزه میکند و أو درحال گذر إز مصدومیت هاست و تعویض باشگاه خود به اماتور به سطح حرفه ای.  امید برأی موفقیت ا
❇️همیشه کلمات مترادف(synonyms) هم معنی هم نیستند.
دو کلمه goals و purpose را در نظر بگیرید هر دوی این ها هدف ترجمه شده است.
✅اما ترجمه درست این که purpose را مقصود و منظور بدانیم و goals را هدف بخوانیم.
مثالبرای اینکه به منظورت برسی باید هدف داشته باشی. هدف ها قابلیت اندازه گیری دارند.
✳️هدف من مطالعه روزی نیم ساعت زبان انگلیسی اما منظور و مقصود من تسلط بر زبان انگلیسیه تا بتونم مثل آب خوردن انگلیسی صحبت کنم
@financialdictionary
من در مسیر میهمانی راه را گم کرده ام
در آخر شعبانم اما ماه را گم کرده ام
یک آه گاهی راه را وا می کند افسوس من
در سینه ی آلوده حتی آه را گم کرده ام
پیغمبرم را در خودم در قعر چاه انداختم
حالا پشیمانم ولی آن چاه را گم کرده ام
آنقدر بعد از توبه ام در خواب غفلت رفته ام
حتی همان بیداریِ گهگاه را گم کرده ام
این لحظه های ناب مثل ابرها در حرکت اند
من عمر را، این فرصت کوتاه را گم کرده ام
راهی به جز گریه نبود از روزه تا روضه ولی
بی اشک و غم! هم راه و هم همراه را
من در مسیر میهمانی راه را گم کرده ام
در آخر شعبانم اما ماه را گم کرده ام
یک آه گاهی راه را وا می کند افسوس من
در سینه ی آلوده حتی آه را گم کرده ام
پیغمبرم را در خودم در قعر چاه انداختم
حالا پشیمانم ولی آن چاه را گم کرده ام
آنقدر بعد از توبه ام در خواب غفلت رفته ام
حتی همان بیداریِ گهگاه را گم کرده ام
این لحظه های ناب مثل ابرها در حرکت اند
من عمر را، این فرصت کوتاه را گم کرده ام
راهی به جز گریه نبود از روزه تا روضه ولی
بی اشک و غم! هم راه و هم همراه را
من در مسیر میهمانی راه را گم کرده ام
در آخر شعبانم اما ماه را گم کرده ام
یک آه گاهی راه را وا می کند افسوس من
در سینه ی آلوده حتی آه را گم کرده ام
پیغمبرم را در خودم در قعر چاه انداختم
حالا پشیمانم ولی آن چاه را گم کرده ام
آنقدر توبه کردم و در خواب غفلت گم شدم
حتی همان بیداریِ گهگاه را گم کرده ام
این لحظه های ناب مثل ابرها در حرکت اند
من عمر را، این فرصت کوتاه را گم کرده ام
راهی به جز گریه نبود از روزه تا روضه ولی
من کورم و هم راه و هم همراه را گم کرد
ابراهیم ادهم «رحمة اللهّ علیه» در وقت پادشاهی به شکار رفته بود. در پی آهویی تاخت تا چندان که از لشکر به کلّی جدا گشت و دور افتاد. اسب در عَرَق غَرق شده بود از خستگی. او هنوز می‌تاخت در آن بیابان. چون از حد گذشت، آهو به سخن درآمد و روی بازپس کرد که:« مَا خُلِقْتَ لِهذا،  تو را برای این نیافریده‌اند و از عدم جهت این موجود نگردانیده‌اند که مرا شکار کنی. خود مرا صید کرده گیر، تا چه شود؟» 
ابراهیم چون این را بشنید نعره‌ای زد و خود را از اسب درانداخت
اگر شما با مخاطب خاص سر و کار دارید که خوب مقصود این مطلب نیستید
مقصود اینجا دسته ای از افراد هستند که هنوز با فرد مورد نظر خود آشنا نشده اند بله تأکید می کنم بر روی کلمه ی آشنا_
وقتی در ذهن خود مخاطبی دارید واقعا چگونه با او برخورد می کنید و خواهید کرد من میخواهم توجه شما را جلب کنم به این نکته که تنها زمانی ملاک ارتباط طرفین است که آنها با هم روبه رو می شوند و مهم نیست که از هم آشنایی قبلی داشته باشند یا نه اما معیار آن زمان است
اضافه می کنم که
احساس من از دور حلق آویز می آید
پاییز فصل عاشقانه های بارانی
اما، برای من چه رعب آمیز می آید
این بخت بداحوال را از من جدا سازید
هرجا گریزان می روم او نیز می آید
حال بدی دارم چشانم گریه می خواهد
از آسمان اشک سفید و ریز می آید
ترسی که در عمق وجودم جای خوش کرده
دردی که مرگ در پیش آن ناچیز می آید
من ماه ها در انتظار نیمه ای بودم
گمگشته ی من عاقبت پاییز می آید
#سلیمان_شاکری
Add a commentمشاهده مطلب در کانال
بسم الله الرحمن الرحیم
به علت دلایل غیر قابل ذکر از گذاشتن متن اصلی معذوریم.
این پست فقط پی نوشت دارد.
پی نوشت: دلم میخواد وقتی میرم بیرون یه قاشق با خودم ببرم چشای بعضی هارو از کاسه درآرم...
بعدا نوشت:شب رغبت هاست چه رغبتی بهتر از خواست ظهور یوسف گمگشته ی مان...
اللهم عجل لولیک الفرج
+ می‌ترسم. نکند دوباره در آن گرداب بلغزم...+ایمان آن بلندای روشن و نورانی است که هر از چندگاهی در پس ابرهای تردید گمش می‌کنم.+ایمان همان خلایی ست که وجودم را تهی کرده. نمی‌دانم به دنبال چه چیزی به دور خود می‌چرخم. سرگردان و حیران و گمگشته هستم بدون کوچک‌ترین ادراکی. کاملا کور.به یاد ندارم که برای چه پا به اینجا گذاشته بودم. اکنون به جبر در راهی بدون برگشت هستم که نمی‌دانم از کجا شروع شده و به کجا می‌انجامد. هیچ آشنایی نیست ک دستم را بگیرد. همه
واقعیت های زندگیم دارن زیادی بزرگ میشن. روی رویاهام سایه میندازن و محوشون میکنن.
وسط نا کجا آباد هایی که لبخند روی لبم میارن واقعیت ها به طرز وحشتناکی میبارن روی سرم و من درست مثل اون دخترک بیچاره قیرگون وسط یه مرز باریک گیر میفتم و مغزم از دو طرف کشیده میشه.
خسته میشم. درد میکشم. روی زمین میفتم و اونجاست که نه خبری از رویاست و نه از واقعیت های تاریک. فقط یه فکر خالیه. رنگی نداره. حالتی نداره. بیچاره است و عذاب میکشه.
موسیقی هام قدرتشونو از دست د
چهل روز از هنگامه ی واقعه می‌گذرد، و چهل نشانه ی بلوغ است و راز شکفتن و رمز تکامل. اربعین، روز کمالِ عاشورا و هنگامه بلوغ حقیقت است. غروب عاشورا طلوع بغض فروخفته و زخم خورده ی حقیقت است؛ و بذر خونین حسین بن علی که بر تربت کربلا نشست، و پس از چهل روز باغستانی از حقیقت به گستره ی زمین و به وسعت زمان رویید و در قلوب حیران و گمگشته آدمیان تکثیر شد. هر که می خواهد فاتح روز دهم را بنگرد باید اربعینی را سپری کند. که حسین در عاشورا کشته می شود و در اربعی
 ابن فضال در حدیثی مرفوعی که سند انرابمعصوم رسانده حدیث کند که خدابوعزوجل بعیسی ع فرمود ای عیسی مرا در خاطرخود یاد کن تا من نیز تورا بیاد ارم ومرا در میان مردمان یاد کنگتا من نیز تو را در میان جمعی بهتر از جمع ادمیان یعنی فرشتگان یاد کنم ای عیسی دلت را برایمن نرم کن ودر تنهاییها بسیار مرا یاد کن وبدان که شادیمن باینستکه برای من تواضع کنی ودر بارهزنده دل باش و مرده دل و افسرده مباش  شرح مجلسی ره در اینکه نفس در این حدیث معنای ان جیست  وجوهی نقل
این مطلب را از دست ندهید: با این ذکر از آتش جهنم در امان بمانید!

آیا مقصود از در‌های دوزخ، همان طبقات جهنم است؟
ممکن است درهاى جهنم به معناى درهایى باشد که بر حسب اعمال انسان‌ها تنظیم شده است و هر گروهى را به تناسب عمل خود به دوزخ می‌برند، همان‌گونه که درهاى بهشت نیز چنین است؛ لذا یکى از درهاى آن «باب المجاهدین» نام دارد، و در کلام امام على (ع) نیز آمده است: «إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّة»؛ جهاد درى از درهاى بهشت است.
دربا
به جهت درخواست طلاب و اساتید محترم شرکت کننده در کارگاه های مهارت بیان تفسیر، ان شاء الله در تابستان امسال، مطالبی را پیرامون مهارتهای بیان تفسیر خدمتتان ارائه خواهیم کرد.
مطالبی پیرامون
ـ شناسه سوره ها شامل:
       ـ نام سوره و وجه تسمیه
       ـ مکی ومدنی بودن سوره
      ـ جایگاه سوره در ترتیب نزول
      ـ جایگاه سوره در مصحف
     ـ تعداد آیات سوره
ـ توصیف  سوره
    ـ مقصود (غرض) سوره
    ـ محتوای اجمالی سوره
    ـ ارتباط سوره ها
    ـ گام های تحول
پیغمبر صلالله علیه واله فرمود هر که را خوش اید که چون من زندگی  کند و چون من بمیرد ودر بهشتی که خدا مرا وعده داده در آید و شبا خه ایکه پروردگارم بدست قدرت خودکاشته دست آویز د باید علی بن ابیطالب  وجانسینانش را اطاعت کند زیرا آنها شما را آنها شما را بهیچ در گمراهی در نیاورد واز هیچ در هدایت خارج نکنند شما بایشان یاد ندهید که آنها از شما داناترند من از پروردگارم خواستم که میان آنها و قرآن جدایی نیندازد تا سر حوض بر من وارد شوید اینچنین دو انگشت 
به جهت درخواست طلاب و اساتید محترم شرکت کننده در کارگاه های مهارت بیان تفسیر، ان شاء الله به مرور مطالبی را پیرامون مهارتهای بیان تفسیر خدمتتان ارائه خواهیم کرد. این مطالب را در موضوع مهارت های بیان تفسیر ملاحظه بفرمایید.
مطالبی پیرامون
ـ شناسه سوره ها شامل:
       ـ نام سوره و وجه تسمیه
       ـ مکی ومدنی بودن سوره
      ـ جایگاه سوره در ترتیب نزول
      ـ جایگاه سوره در مصحف
     ـ تعداد آیات سوره
ـ توصیف  سوره
    ـ مقصود (غرض) سوره
    ـ محتوای
من ازغم عشق تو وین  حال دگردارمعشق است وفراق تو من شوربه سردارمرفتی وبه هجرتو می سوزم ومی سازملیکن زفراق تواشکی به بصر دارمیکتا گهر نازم من دل به تو می بازمیک مرحمتی جانا چون دیده تردارممن درطلبت حیران گمگشته وسرگردانرفتی وبه راه تو من دیده به در دارمازغصه هجرانت پشتم زجفا خم شدضمنا تو بیا بنگر دستان به کمردارمشش گوشه شده قلبم ازغربت هجرانتای جان توبیا بنگر شش گوشه جگردارمروزم شب تاریک است ای مه تودرآ ازابرحالا که دراین ظلمت من میل سحردا
استاد
بزرگوار شیخ عبدالکریم المدرسی العالم در قسمتی از کتاب کشف الهدایه و
مفتاح الولایه آورده «یقین دارم که اسرار نگفتنی را نه می شود گفت و نه می
شود مرقوم داشت و تنها یک دستور ساده و آسان و کامل برای بندگان خدا می دهم
و ضامن می شوم هرکس بدین طریق عمل کند و مداومت کند حتماً به مراد و مقصود
خود خواهد رسید و آن طریقه شناخت ستاره خود است و چنانچه در ساعات متعلق
به ستاره خود دعایی کنیم یا دست به هر اقدامی بزنیم قطعاً به مقصود خود
خواهیم رسید».
 
 
 
دوبیتی 4_مقصود.غرقم به مِیِ نابت ، در باده و پیمانهاز عشقِ تو ام جانا ، دیوانه ی دیوانهمن منتظرم عمری ، تا جلوه نما گردیمقصود تویی ما را ، در گوشه ی میخانه..#علی_صباغی#شاعر #اشعار #مقصود_تویی#میخانه #دیوانه #عاشقانه #دوبیتی#جلوه #عمر #عشق #منتظر#تک_بیت #بیت #ادبیات #دیوان#مجموعه_شعر #پیمانه #عشق_ناب..۴ فروردین ۱۳۹۹ساعت : ۱۹:۲۵دهکده گل
هشام بن سالم گوید شنبدم. حضرت صادق ع میفرمود خدای عزوجل فرماید بجنگ با من اعلان دهد انکس که بنده مومن مرا ببازارد از خشم من اسوده خاطر باشد انکس که
 بنده مومن مرا گرامی داردو اگر در میانه مشرق و مغرب زمبن افربده از افریده هایم جز یک مومن و یک پیشوای عادلی با او نباشد من بعبادت اندو از تمامی انچه در زمبنم افربدم بی نیاز باشم و هر اینه هفت اسمان و هفت زمین بخاطر او بر پا باشند برای اندو از ایمانی که دارند ارامشی  فراهم سازم که نیازی به ارامش دیگر
چشمت به غمزه ما را خون خورد و می پسندی
جانا روا نباشد خون ریز را حمایت
 
در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود
از گوشه ای برون آی، ای کوکب هدایت
 
از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود
زنهار از این بیابان واین راه بی نهایت
 
پ. ن:یه چیزی هم میگم و چراغا رو خاموش می‌کنم و می‌ذارم به حال خودتون باشین : کاشکی هنوز مهسو اینجا رو میخوند:) 
به جای تو صحبت کردن با در ها، بی پرده به دیوار ها، برای ساعت ها. به جای بودنِ با تو، در کنار آدم های تو خالی تر از خودم. کنار بی عمق ترین چشم ها، توی سطحی ترین قسمت دریاها. و گمگشته در خاطرات اندک روزها و بی شمار شب های سیاهمان. بحث جدیدی نیست، طوری نشده ام ک نشناسی ـم. می دانی؟ کمی اندک تفاوت در ظاهر به سبب گذرِ عمر و چند تار موی سفیدِ و خطوط جدید روی پیشانی ـم، و نگاهی ک تلخ تر از قبل است و هاله ای از سکوت، ک پیش تر از خودم محیط را در بر می گیرد. می د
حضرت صادق ع  فرمود شیطان پسر ادم را در هر چیز میچرحاند و بهر گناهی پیشنهاد میکند همین که اورا خسته در کنار مال کمین میکند چون بدانجارسد گریبانش را میگیرد  شرح  مقصود اینست که مال وثروت بزرگترین کمینگاه شیطان است زیرا بسیار کم است کسی که بان برسد و اورا نفریبد
ادریس بن عبدالله گوید از امام صادق ع تفسیر این ایه را پرسیدم و چه چیز شما را بدوزخ کشانید گو بند ما نماز گزار نبودیم 42 سوره 74  فرمود مقصود اینستکه پیروی نکردیم از امامانیکه هدای تبارک وتعلیدر باره ایشان فرموده است و پیشروان پیشرو انها یند مقربان 11 سوره سوره 56  م،ر نمیببنی که مردم اسبی را که در مسابقه پشت سر سابق است مصلی نامند همین معنی مقصود است در انجا که فرمایدو ما از مصلین نبودیم یعنی پبرو پیشرروان نبودیم.  شرح از جمله مسابقاتیکه با شرط
عمروبن حریث گوید قول خدای تعلی را وماننددرخت پاکی که ریشهاش بر جا  وشاحه اش سر باسمان کشیده 24 سوره14   از امام صادق ع  پرسیدم حصرت فرمود رسول خدا ص  اصل وریشه ان درخت است وامیرالمومنین ع  فرع وتنه ان و امهامان از نسل انها شاخه های ان وعلم امامان ومیوه ان وشیعیان مومن ایشان برگهای انست ایا در اندرخت چیز زیاد دیگری هست عرصکردم نه بخدا که مومنی متولد شود برگی در اندرخت پیدا میشود وچون مومنی میمیرد برگی از ان درخت میافتد شرح در این سوره مبارکه خد
محو تماشایتان هستم؛ صبح و شب. و این مصراع حافظ در سرم می‌چرخد: ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی. محو تماشای خلقت تو و حیران توام خالق بزرگ. تو چقدر زیباآفرینی خدا... این دو فرشتهٔ کوچک، آنچنان مرا در بند عشق خودشان کشیده‌اند، که هیچ دست زمینی قادر به آن نبود... محو تماشایتان هستم؛ صبح و شب، بیداری و خواب
حس میکنم یه چیزی گم کردم. حتی نمیدونم این چیه که در من گم شده . ولی سعی کردم دنبالش بگردم.
رفتم کتابخونه و یه گشت سریع بین کتابا زدم.برعکس همیشه، حوصله نداشتم بینشون بگردم و کند و کاو کنم.
رفتم موهامو کوتاه کردم. خیلی هم کوتاه کردم. کاری که همیشه بهم انرژی میداد. حتی یک جفت از گوشواره های دوست‌داشتنی ام رو هم کل روز توی گوشم انداختم. ولی حسم عوض نشد. 
رفتم به کتابفروشی مورد علاقه ام و یه گشتی بین کتابا زدم. بازم حوصله نداشتم وجب به وجب کتابفروشی ر
مفضل بن عمر گوید از امام صادق  ع راجع بقول خدایتعلی و قران دیگری بیاور با این را عوض کن 15 سوره 10 فرمود میگفتند یا علی را عوض کن  توضیح طبق این روایت مقصود مشرکین و منافقین این بود که اگر میخواهی ما بتو ایمان اوریم ایاتیکه راجع بفضیلت علی ع است عوض کن یعنی  فضیلت دیگر انرا بجای او بگذار یا اصلا قرانی بیاور غیر این قران 
تاکی به تمنای وصال تویگانه
                                  اشکم شود ازهرمژه،چون سیل روانه
خواهد که سراید غم هجران تو یا نه
                                 ای تیر غمت رادل عشاق نشانه
جمعی به تو مشغول وتوغائب زمیانه
                               رفتم به در صومعه عابدو زاهد
دیدم همه را پیش رخت راکع وساجد
                             در میکده رهبانم ودرصمعه عابد
گه معتکف دیدم وگه ساکن مسجد
                             یعنی که
میگه :
عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید
ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
بعد باز میگه :
پرسیدم از طبیبی احوال دوست گفتا
فی بعدها عذاب فی قربها السلامه
 
بعد من فکر میکنم، بلد نیستم عاشقی کنم. اما عمیقا دوست داشتن رو بلدم. و امیدوارم ملامت نیاد بعد از این کاری ک به انجامش تصمیم گرفتم. 
 
بعد باز تاکید می کنه:
دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده...
این حرف را که هدف آمریکا از مذاکره، تحمیل است قبلاً بنده میگفتم اما آنها اینقدر گستاخ شده اند که امروز این واقعیت را خودشان هم به زبان می آورند/ مقصود اینها از مذاکره این است که یک چیزی بگویند، شما آن را قبول کنید. خیلی خب، بروند با آن کسانی که به عنوان گاو شیرده آنها عمل میکنند، همینطور مذاکره کنند. اما جمهوری اسلامی، جمهوری مؤمنین است، جمهوری مسلمین لله است، جمهوری عزت است.
 
 
 
حقیقتا مجال سخن نیست ... و دل گرفته ست 
.
 
او صبر خواهد از من ...بختی که من ندارم!من وصل خواهم از وی، ...قصدی که او ندارد!
.
مقصود اگر از دیدن دنیا فقط این بوددیدیم ،ولی دیدن دنیا به چه قیمت؟ 
.
گیرم که هزاران غزل از هجر نوشتیمجرات که نداریم به دلدار بگوییم ...! :(
 
ابو بصیر ودیگران از حضرت صادق ع حدیث کنند که فرمود بدرستی که ساعتی ازشب وروز بردل بگذردکه نه در ان کفر است و نه ایمان و بمانند پارچه کهنه است گوید سپس بمن فرمود ایا تو در نفس خودت چنین چیزی را درک نکرده ای  فرمود سپس از طرف خداست که هر طور بخواهدنقطه بدل زتد نقطه کفر باشد یا نقطه. ایمان مانند همین خبر از محمد بن ابی عمیر حدیث شده  است  شرح  مجلسی ره گوید مقصود ازاز قلب ودل در این جاهمانفس ناطقه انسانی ست که محل ایمان وکفر است نه ان عضو گوشتی صن
 برخی از یاران محمد بن سلیمان یکی از از راویان حدیث از حضرت  ابوالحسن ع حدیت کند که بان حضرت ع عرض کردم قربانت شوم ما آیاتی از جانب شما در قرآن می‌شنویم که اینطورکه آنطور نیست و نمیتوانیم که از شما بمارسیده است  آنهارا بخوانیم آیا گناهکاری فرمود نه همانطور که اموختهاید و بلد هستید بخوانید بزودی بیاید کسی بشما بیاموزد مقصود  حضرت صاحب الامر علیه السلام است چنانچه فیض ر ه گوید 
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی :  آیا تا به حال متوجه رابطه بین اشتباهات لپی و مقصود پنهانی دیگران شده‌اید؟ در اشتباهات لپی و یا تپق زدن افراد معمولا در بین حرف زدن از الفاظ نابجا یا جابجا استفاده می‌کنند و حتی حرف خود را نیمه تمام می‌گذارند. این اشتباهات ممکن است به ظاهر ساده به نظر برسند و یا اینطور برداشت شود که در اثر عدم تمرکز به وجود می‌آیند؛ اما در واقع بخشی از این اشتباهات لپی
ادامه مطلب
شاید الان دارم میفهمم چرا در رفتنمون انقد رنجه. ادما کشور عوض میکنن و انگار زندگیاشونو تفریحاتشون خیلی تغییری نمیکنه. ولی ما از یه دنیایی میریم به یه دنیایی که عمیقا متفاوته و هیج رنگ و بویی از دنیای خودمون نداره. غریب میشیم، مریض میشیم، دلتنگی میفشرتمون، میکشتمون، میریزتمون.. گمکشته میشیم بین ادما و خیابونا و نشونه ها نیستن.. اونجاس که بخشی از وجودمون میمیره. بعد یه دنیای جدید میسازیم، جون میککنیم، میخندیم یه ذره، لذت میبریم و یادمون میره
بسم الله النور
خواستم اولین پست رو تو یه زمان خاص آپلود کنم و نزدیکترین زمان خاص بامداد فردا بود ولی یادم اومد که قول دادم از بند این منتظر موندن ها و به شکل واضح تر بهانه ها دست بکشم
پس با چشم پوشی از فقره ی شروع در زمان خاص توکل میکنم و می سپرمش به حضرت پروردگار... 
چند ساعت التزام بیشتر برای شبیه شدن به مقصود شما هم غنیمته حتما
به رهبری شما می ریم که داشته باشیم آقای ولی نعمت
توکلت علی الله 
 امام صادق ع فرمودخدای تبارک وتعالی  ملایم است و ملایمت  را دوست دارد از ملایمت او نسبت به بندگانش  بیرون ساختن کینها و مخالفت هوسهاودلهایشانست و نیز از ملایمت او نسبت  به بندگان اینستکه امری که میخواهد مردم را ان برکنار کند برای ملایمت بانها ایشان رابا ا ن امر وامیگذارد که طبق عادت رفتار کنند و از بتدا بر انها سخت نمیگیرد تا سنگینی امر ایمان یکباره بر انها نیفتد که ناتوان گردند وچون اراده بر کناری انها کند ان امر را با مرد دیگری نسخ فرمای
خیلی از هموطنان ما دنبال مشاغل سودآور در ایران هستند مقاله ای که در اینجا درج کرده ایم صرفا مربوط به ایرانیان عزیز در داخل کشور نیست بلکه مقصود ما تمام ایرانیان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور می باشد و حتی فراتر از این مقصود ما تمام فارسی زبانان مانند: تاجیک ها و افغان های عزیز هم می باشد. 
شاید از خود سوال کنید که کارهای تولیدی سودآور چیست؟ ما به شما شاخه های مختلف را معرفی خواهیم کرد و پیشنهاد کار تولیدی خوب و مفید را خواهیم گفت. 
شرکت
اونور آبیا میگن هر آدمی یه  the one داره..یکی که مثل یه نبات میفته تو چای زندگی آدم و بیشتر از هرکسی زندگی رو شیرین میکنه...همونی که بهترین قطعه پازله برای کامل کردن  آدم...همونی که گمه...همونی که همیشه نیست...همونی که همه عالم و آدم دنبالشن و چپ و راست واسش شعر سرودن و داستان گفتن و فیلم ساختن و ساختن و سرودن و ... در وضعیتی هستم که اگه این عزیز گمگشته از در اتاقم بیاد تو و بگه " های هانی! من اومدم! "  اونوقت پامیشم زانومو میارم بالا و همینجوری لی لی میرم
مترجم گوید حرز بمعنای پناهگاه و جای محکم و استوار و دعایی که بر کاغذ نویسند  وبرای دفع چشم زخم یادفع بلا  همراه خود نگه دارند امده و تعویذ هم   معانی شبیه حرز  دارد و بمعنای پناه دادن نیز امده و مقصود در اینجا چنانکه  از دعاهایی که میاید معلوم گردد دعاهایی است که با خواندن یا نوشتن  وهمراه  کردن انها. انسان از دردخا ویا جانوران موذی ودرندگان و ترس ودیگر چیزهادر امان ماند
“… علی‌ گفته‌ است‌ که‌: “گروهی‌ بهشت‌ می‌جویند، اینان‌ سود‌جویان‌اند و طماع‌، گروهی‌ از دوزخ‌ بیم‌ دارند و اینان‌ عاجزند و ترسو، و گروهی‌ بی‌طمع‌ بهشت‌ و بی‌بیم‌ دوزخ‌اش‌ می‌خواهند عشق‌ بورزند، و اینان‌ آزادگان‌اند و آزاد”. عشق‌ چرا؟ عشق‌ تنها کار بی‌چرای‌ عالم‌ است‌، چه‌، آفرینش‌ بدان‌ پایان‌ می‌گیرد، نقش‌ مقصود در کارگاه‌ هستی‌ اوست‌. او یک‌ فعل‌ بی‌برای‌ است‌. غایت‌ همه‌ غایات‌ عالم‌ “برای‌” نمی‌توا
نویسنده : اشکان ارشادی 
این آیه خیلی کوتاهه ولی پر از معنی! واقعا دوست حامی نمانده! دل شکستن شده هنر همه! 
بقول شاعر : 
تا توانی دل به دست آر 
                        که دل شکستن هنر نمی باشد 
قوم الظامین نباید باشیم که اگر باشیم نسل‌های خودمان را از بین می بریم. 
چند بیت آخر را حتما بخوانید : 
مقصود خداست با توانایی های خودمان ، خودتان بخوانید.
خیالی بخارایی با دوبیتی ها بخوانید.
زمان ما آهنگران میخواندش! 
ادامه مطلب
وإذا قیل لهم لا تفسدوافی الارض قالوا إنما نحن مصلحون، ألا إنهم هم المفسدون و لکن لایشعرون، وإذا قیل لهم آمنوا کما آمن الناس قالوا أنؤمن کما آمن السفهاء ألا إنهم هم السفهاء و لکن لایعلمون.»  سوره بقره، آیات ۱۱، ۱۲، ۱۳ • وچون به آنان گفته شود در زمین فساد مکنید گویند: ما همین اصلاح کننده‌ایم آگاه باشید که آنان همین مفسدند و لیکن نمی‌فهمند. و چون به آنان گفته شود ایمان آورید چنانکه مردم ایمان آورده‌اند گویند: آیا ایمان آوریم چنانکه نابخردا
 علی بن حسین صلوات الله علهما میفرمود من دوست دارم  که بر پروردگارم وارد شوم در حالیکه. عملم برابر باشد هر روزش از روز پیش کمتر نباشد  حدیث 6امام صادق ع فرمود مبادا عملی رابر خود واجب گردانی و تا 12 ماه از ان دست بر داری  شرح مقصود ایسنکه انجامعملی را پیش خود تصمیم گیری وبدان ملتزم شوی نه انکه از راه نذر وعهد ویمبن  بر خود واجبوگردانی  زیرا شکستن و برهم زدن این امور جایز نیست وهر یک کفاره مخصوصی دارد
یکی از سه تا برنامه و مراسمی که پیش رو داشتیم به خیر و خوشی تموم شد.حالا مونده اون دوتای دیگه.البته یه ماجرهایی هم پیش اومد که باعث شد ذهنم درگیر بشه و بی خواب بشم.با اینکه میدونم فردا باید خیلی زود بیدار شم و دیگه فرصت خواب پیدا نمیشه.
داشتم الان یه مقاله میخوندم تو خبرگزاری ایسنا و موضوعش این بود که آسیب شناسی کرده بود رفتارهای ما مردم رو در مقابله با حوادث و مشکلات و اتفاقات مجازی.میگفت مردم ما بی تفاوت و سِر شدند انگار نسبت به همه چیز و این
 حصرت باقر ع در تفسیر گفتار خدای تبارک و تعالی و میپذیرد از آنانکه ایمان آورده و کردار نیک کردند و بیفزاید برای ایشان از فصل خویش  سوره شورایی 25 فرمود مقصود مو منی است که برای برادر دینی خود در پشت سر اودعاکند پس فرشته برای دعای او امین گوید وخدا  عزیز جبار فرماید برای تو است دو برابر آنچه برای برادرت در خواست کردی بخاطر اینکه  اورادوست داشتی بتو داده شد ودعای در حق او مستجاب شد
اشک نباید مخدر باشد (برای از بین بردن عذاب وجدان گناهان قبل)، باید سازنده‌ی روزهای بعد از خود باشد. باید پیش زمنیه تولد انسانی بهتر باشد، اگرنه از مقصود آن دور شده ایم.
 
(برداشتی از کتب حماسه حسینی/ خلاصه آثار شهید مطهری/ انتشارات دانشگاه امام صادق/ ص 65)
لیوان چای داغ است.نمی شود لب رویش گذاشت. تمثیل مقصود و سختی راه و سختی های راه عشق به فکرم می زند. داغی غیر قابل تحمل جام، سختی فوق انسانی را می نمایاند. فوق انسانیش اندوهگینم می کند. انگار با سرشت انسانیم ناسازگار است. این جرقه دلم را گرم می کند. حسم می گوید تمثیل‌هامان از آن ور بوم احساس افتاده. دل‌گرم کننده ی روزهای سختی خودش باعث سختی ست. دقیقا همین جا بیهودگی اش را می توانید اعلام کنید! می پندارم واقع‌گرایی بیش‌تری نیاز است. یعنی که بنای ت
«بسم الله الرحمن الرحیماللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یا غایَةَ الطّالِبین.خدایا قرار بده مرا در این روز از متوکلان بدرگاهت و مرا نزد خودت از رستگاران و از مقربان درگاهت قرار بده؛ به حق احسانت ای منتها مقصود خواهندگان.»
 
مشاهده ویدیو
لیوان چای داغ است.نمی شود لب رویش گذاشت. تمثیل مقصود و سختی راه و سختی های راه عشق به فکرم می زند. داغی غیر قابل تحمل جام، سختی فوق انسانی را می نمایاند. فوق انسانیش اندوهگینم می کند. انگار با سرشت انسانیم ناسازگار است. این جرقه بدلم را گرم می کند. حسم می گوید تمثیل‌هامان از آن ور بوم احساس افتاده. دل‌گرم کننده ی روزهای سختی خودش باعث سختی ست. دقیقا همین جا بیهودگی اش را می توانید اعلام کنید! می پندارم واقع‌گرایی بیش‌تری نیاز است. یعنی که بنای
  ابو بصیرگوید شنیدم حضرت صادق ع میفرمود هرکه از یاران ما که یکی از برادران دینیش در کاری ارز او کمک ویاری بخواهد وتا انجا که میتواند در ان کوشش نکند بخدا و رسولش ومومنین خیانت کرده ابو بصیرگوید بحضرت عرض کردم مفصودشما از مومنین چیست فرمود از امیرالمومنین ع تا اخر انان شرح مجلسی ره گوید محتمل است مقصود از مومنین ایمه علیم السلام باشد زیرا مومنبن حقیقی انهایند چنانچه در روایات مومنین بانان تعفسیر شده است و. محتمل است شامل سایربن نیز گردد 
جلسه اول:روش شناسی مطالعات قرآنی بینارشته ایآشنایی با مفاهیم :    روش    روش شناسی    مطالعات بینا رشته ای    مطالعات قرآنی و حدیثی1- مفهوم روش/روش شناسیروش: واژه یونانونی  method                   راهدر معنایی کلی تر، روش هرگونه ابزار مناسب برای رسیدن به مقصود است. روش شناسی(methodology): مطالعه علمی روش ها«شناخت و بررسی کارآمدی ها و ناکارآمدی های روش های گوناگون است.»دریافت
یوهان گوتلیب فیشته در کتاب مقصود انسان، تضادی را در شناخت بشری مطرح می کند و در کتاب به وسیله ی استدلال های خود راه حلی برای این تضاد پیدا می کند.
در علم سعی ما بر این است که هر پدیده ای را تببین علّی کنیم و به این نتیجه برسیم که رخ دادن هر پدیده ای در جهان ضروری است و از عللی پیش از خود به وجود آمده است. اگر بخواهیم این گزاره را تعمیم بدهیم به این موصوع می رسیم که خود رفتار من هم(به عنوان یک انسان) بر اساس عللی بیرونی شکل می گیرد. تضاد در این نقطه ش
بسم تعالی
 ملحدین فضای مجازی و معاندین ادعا کرده اند؛ طبق روایت امام صادق علیه السلام انسان شرافتمند کسی است که پولدار باشد ! سر و ته حرفشان یک چیز است؛‌ میخواهند بگویند: از نظر امامان شما هر  کسی ثروت دارد شریف و هر کسی ثروت ندارد و فقیر است (العیاذ بالله) محروم از شرف است ! 
لکن طبق روال همیشگی پاسخ این شبهه را برایتان عیان خواهیم کرد.
ادامه مطلب
 کلینی‌از ابو بصیر از حضرت صادق علیه السّلام روایت میکند که فرمود: خداوند
وحی فرستاد برای عمران که من فرزندی نیکو و با برکت بتو موهبت میکنم که
کور مادرزاد و افراد پیس را شفا دهد و با اجازه خدا مرده را زنده گرداند، و
خدا او را بسوی بنی اسرائیل مبعوث گرداند عمران هم بزنش «حنه» که مادر
مریم بود خبر داد وقتی «حنه» باردار شد باور میداشت که پسر است، ولی چون
دختر زائید گفت: «پروردگارا! من که دختر زائیدم؟! با اینکه میدانم پسر مثل
دختر نیست» مقصودش
خونه بی تو خونه نیست. قهر کن؛ دل دارم که دلبریها و جفات رو بخرم و ببرم.
اصلا چه اهمیت داره حق با کی هست وقتی اهل یه خونه ایم و بلدیم همدیگه رو تاب بیاریم. من که خدا نیستم حق فقط با من باشه. حقی اگر هست با همه ی ماست. یکی کمتر یکی بیشتر. حق کوچک من تحقه ی درویشی آستان شما. من و خونه شما رو مشتاقیم. مقصود شمایی اقا. کعبه و بتخانه بهانه ست. بیا باز هم چای بخوریم...کلیدت باید باز هم در قفل بچرخه که خونه بعد از بارون گرم بشه. همه ی اجزای خونه دلتنگت هستن؛ ر
بسم تعالی
 
نوشتن بعد از مدت طولانی ننوشتن سخته... اینکه ندونی از کجا باید شروع کنی!چطور شروع کنی! از چه واژه ای استفاده کنی که بدون ابهام، راست بره سر اصل مطلب، سخته
 
من دوباره برگشتم به آغوش گرم وبلاگ :) 
مقصود بیان دلگریزه هایی ست که جایگاه جولانشان جز در وبلاگ و بیان
نیست..
 
 
​​​سلام :)
 
 
                                     دوشنبه 27 آبان
 
و ار این ببان پبداست.که مراد باسلام در این روایت شریف معنی اخص انست که همان ایمان باشد زبرا اسلام و ایمان مانندلفظ  فقیر و مسکین است که اذا اجتمعا افتر قاو اذا افترقا  اجتمعاو نیز از ذیل روایت پیداست که مقصود اصلی و هدف کلی از این روایت تشوبق مومنین و مسلمین است وبعمل و اینکه اسلام حقیقیقتی بدون عمل صورت نپذیردو اعمال  نیکو فرخنده اسلامست که معرف واقعی اسلامو مسلمین میباشد چنانکه اعمال پلید. و ناشایست کفار و منافقین معرف کفر و نفاق انها است
خیلی کوتاه و مختصر میگم چالش از چه قراره. 
من یه جمله مینویسم، شما اون جمله رو ( همون مقصود ) به شکل دیگه‌ای، ترجیحاً ادبی، بیان کنید توی نظرات. قراره یکم کله‌هامونو به کار بندازیم، از خلاقیتمون بهره ببریم و "متفاوت فکر کنیم"
شمایی که رد میشی نظر نمیذاری D: نظر بذار اینجا رو
چالش رو هم وبلاگ "یک مسلمان" شروع کرده و همه دعوتن، به اینکه توی وب خودشون، پستی با این عنوان بذارن و جمله‌ی مد نظر خودشون رو بنویسن. 
جمله‌ی من اینه : 
بنزین گران شد
:)))) چیه
بسم تعالی
 
نوشتن بعد از مدت طولانی ننوشتن سخته... اینکه ندونی از کجا باید شروع کنی!چطور شروع کنی! از چه واژه ای استفاده کنی که بدون ابهام، راست بره سر اصل مطلب، سخته
 
من دوباره برگشتم به آغوش گرم وبلاگ :) 
مقصود بیان دلگریزه هایی ست که جایگاه جولانشان جز در وبلاگ و بیان
نیست..
 
 
​​​سلام :)
 
 
                                     دوشنبه 27 آبان
 
توارث مسلمان و کافر
  فرمت : Word تعداد صفحات : 51   از مسائل مطرح شده در روابط مالى بین مسلمان و کافر، توارث مسلمان و کافر است که در احکام ارث بیان مى‏گردد. ارث موجبات، حواجب و موانعى دارد. مقصود از موجب علتى است که باعث مى‏شود شخصى از دیگرى ارث ببرد همچون نسب و سبب، مثلا سبب ارث بردن فرزند از پدر نسبت پدر و فرزندى است و یا ارث بردن زن و شوهر از یکدیگر به سبب زوجیت است. به تعبیر دیگر موجب همان علت مقتضى ارث است. مقصود از حاجب، شخص یا اشخاصى هستند ک
ناز حضرت صادق ع روایت شده که امیرالمومنینع در ظمن سخنی از سحنان خود فرمود هر کاری که از برادر دینی خود سرزند ان را ببیهترین وجه ان حمل کن تا کاری کند که راه توجیه را بر تو ببندد و هیچگاه بسختیکه از دهان برادرت بیرون اید  گمان بد مبر در صورتیکه برای ان سخن محمل خوبی می یابی  شرح  مقصود این استکه هر گاه گفتاری یااکرداری از برادر دینی سرزند که دارای دو وجه است یکی نیک ویکی بد باید تا انجا که مقدور انسان است انرا حمل بر وجه نبک کند گر چه احتمال طرف
 قاسم ز جهان چو بست دیده
از چشم جهانیان خواب پریده
 
او در این جهان هیچ نیآسود
روشن بنمود این ره مه آلود
 
 سردار بخفت به تیغ رعدی
آن تیغ که زد به جسم مهدی
 
آن تیغ  کبود محنت آلود
بنشست بر پیکر دو مقصود
 
لعنت به کبودی تو ای رعد
لعنت به یزید و عمر سعد
 
لعنت به سگان استخوان خوار
لعنت به سران ارتش جهان خوار
 
لالایی قشگی است حقوق انسان
تا خواب شویم جملگی بدین سان
 
خون خواهی تو در جغرافیایی عشق است
از صنعا، تهران ، تا بغداد و دمشق است
..............
ادام
پیچ و رول پلاک
معمولا از پیچ و رول پلاک به این خاطر استفاده میکنیم برای محکم سازی سنگ نما  بسیار مطلوب و مناسب و بصرفه میباشد  باعث استحکام بخشیدن به سنگ نماهایی با قدمت چند ساله میباشد. این حرفه نیاز به تخصص و تبحر بسیار دارد ، اگر به برای پیچ و رول پلاک به دنبال شرکتی با تخصص حرفه ای و معتبر هستین شرکت دلتا در تهران با کادری حرفه ای و مجرب ، میتواند با ارائه خدمات حرفه ای شما رو به بهترین شکل و سریعترین زمان ممکن به مقصود برساند.
 
https://www.deltacove
سروده صلح...خطاب به جنگ طلبان دنیا
ما بدنیا نیامدیم که بجنگیم!
ع-بهار

سمند
دولت اگر چند سر کشیده رود       
زهمرهان
به سر تازیانه یاد آرید         
نمی
خورید زمانی غم وفاداران         
  زبی وفایی دور زمانه یاد آرید        حافظ    

منظومه گم
گشته راه مقصود
  مفهوم ساده آدمی
صغارت محض است
میان دو لحظه بودن و نبودن
وعاشقی اما!
 پنجره ای ست فراتر از جسم سیال
در هنگامه
دوشوق
چون
بالهای  دو قوی سپید
مکاشفهِ  بهاری لذت
در احلام
طرب انگیزِ هس
امام صادق ع  فرمود هر که در باره بگوید انچه دو چشمش دیده ودو گوشش شنیده پس او از کسانی استکه خدای عزوجل در باره انها فرموده همانا انانکه دوست دارندفراوان یا فاش شود فحشا در باره انان که ایمان اورده اندایشانرا است  عذابی وردناک سوره نور ایه 18  شرح مجلسی ره گوید مقصود اینستکه مورد ایه تنهابهتان نیست بلکه شامل حقی هم که دبده و شنبده است مبشود  داودبن سرحان گوید از حضرت صادق ع ار غیبت پرسیدم که چیست  فرموداینستکه در باره برادرت در دین او بگو یی
( زیارت از دور ).ای حجّتِ حق ، بارگَهت نورِ امیدمبا عشقِ تو بر ساحلِ مقصود رسیدم.ای درگهِ تو نورِ تجلّایِ الهیبازارِ رضا، رَحمتِ  رحمانُ خریدم.شد بسته رَهِ کرب و بلا ، گَرنجفُ شامدر مشهدِ تو لاله زِگلزارِ تو چیدم.دلتنگ زیارت شده ام ، در همه عمرم ـ اینگونه حرم سرد و غریبانه ندیدم.از دور سلامت کنم ای شاه خراسانوان صحن و سرا دیدمُ از غصه خمیدم.از سوی حرم عطر تو آید به مشاممدرهای حرم باز شوَد ، داده نویدم.دل طاقت دیوار ندارد ، چه بگویم دشوار زیارت
 قاسم ز جهان چو بست دیده
از چشم جهانیان خواب پریده
 
او در این جهان هیچ نیآسود
روشن بنمود این ره مه آلود
 
 سردار بخفت به تیغ رعدی
آن تیغ که زد به جسم مهدی
 
آن تیغ  کبود محنت آلود
بنشست بر پیکر دو مقصود
 
لعنت به کبودی تو ای رعد
لعنت به یزید و عمر سعد
 
لعنت به سگان استخوان خوار
لعنت به سران ارتش جهان خوار
 
لالایی قشگی است حقوق انسان
تا خواب شویم جملگی بدین سان
 
خون خواهی تو در جغرافیایی عشق است
از صنعا، تهران ، تا بغداد و دمشق است
..............
ادام
امام صادق ع فرمود تا معرفت نیابید صالح نشوید تا تصدیق نکنیدمعرفت نیابید و تا جهار دریرا که نحستینشان جز باخرشان اصلاخ نشود نگیربد تصدیق یابید1 محدثاسترابادی گوید مقصود از چهار در اقرار بخدا وپیغمبر و انچه پیغمبر اورده ومتر جمین انها ایمه معصومین علیهمالسلام است      همراهان سه در گمراه گشته ودر بیراهه دوری افتادند خدای تبارک وتعالی جز عمل صالح را نپذیرد وخدا جز وفای بشروط و پیمانهارا نپذریردو هرکه بشروط خدا وفا کند وانچه را در پبمانش شر
عبدالله سفیانی یکی از پرچمداران سه گانه در شام
از کعب روایت شده است که گفت:
سوی فرات،در کنار شام یا کمی پس از آن، جایگاه گردآمدنی بزرگ خاهد بود؛ پس، بر سر داراییها کارزار می کنند، و از هر نه تن هفت تن کشته می شوند، و آن، پس از صدای سخت فروافتادن چیزی سنگین و سست شونده در ماه رمضان، و پس از جداشدن سه پرچمی است که هر کدام از آنان پادشاهی را برای خُدش می خاهد، و در ایشان مردی می باشد که نامش عبدالله است(1).
چنین می نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صل
نامیرا دل
دانلود آهنگ نامیرا دل
همین حالا دانلود کنید آهنگ زیبای نامیرا بنام دل با لینک مستقیم ♪
Download New Song By : Namira – Del With Text And Direct Links
۶٫۰/۱۰ ★
دلم شب تورا آرزو میکند به تصویر چشمت رجوع میکند●♪♫
شده بند این دل پاره از فراق●♪♫
چه ها میکند دل جفا میکند دل غمو با نگاهت نگاه میکند دل●♪♫
چه بد میزنی دل شرر میزنی دل ز ریشه میزنی به من هی تبر میزنی دل●♪♫
چه ها میکند دل جفا میکند دل غمو با نگاهت نگاه میکند دل●♪♫
چه بد میزنی دل شرر میزنی د
رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر با بیان اینکه آمریکا نیازمند مذاکره با ایران است اظهار کرد: آمریکا در مورد ضرورت گفتگو با ایران به جمع‌بندی درستی رسیده اما تاکتیک درستی برای رسیدن به این مقصود انتخاب نکرده است.
ادامه مطلب
دل به بوی وصل آن گل آب و گل را ساخت جا
ورنه مقصود آن گلستی گل کجا و دل کجا
از هوای دل گل بستان خوبی یافت رنگ
وزگل بستان خوبی بوی می‌یابد هوا
گر دماغ باغ نیز از بوی او آشفته نیست
پس چرا هر دم ز جای خود جهد باد صبا
جز به چشم آشنایانش خیال روی او
در نمی‌آید که می‌داند خیالش آشنا
با شما بودیم پیش از اتصال مائ و طین
حبذا ایاما فی وصلکم یا حبذا
مردمی کایشان نمی‌ورزند سودای گلی
نیستند از مردمان خوانندشان مردم گیا
تا قتیل دوست باشد جان کجا یابد حیات
تا
 امام صادق ع فرمود در ظمن انچه خدای عزوجل با موسی ع مناجات فرمود این بود که ای موسی تقرب جویندگان بمن بچیزی مانند پرهیز از محرماتم تقرب نجسته اند همانا من اقامت در بهشتهای جاودان را بانها شریک نسازم یعنی بهشتهای عدن مختص پرهیزگاران از محرماتست  4 امام صادق ع فرمود سحت تر چیزیکه خدا بر خلقش واجب ساخته ذکربسیار خداست  ومقصودم گفتن سبحان الله والحمد لله و لا اله الا الله و ا لله اکبر نبست اگر چه این هم از جمله ذکر است بلکه مقصود یاد اوردن خداست
سحر با باد می‌گفتم حدیث آرزومندی
خطاب آمد که واثق شو به الطاف خداوندی
دعای صبح و آه شب کلید گنج مقصود است
بدین راه و روش می‌رو که با دلدار پیوندی
قلم را آن زبان نبود که سر عشق گوید باز
ورای حد تقریر است شرح آرزومندی
الا ای یوسف مصری که کردت سلطنت مغرور
پدر را بازپرس آخر کجا شد مهر فرزندی
جهان پیر رعنا را ترحم در جبلت نیست
ز مهر او چه می‌پرسی در او همت چه می‌بندی
همایی چون تو عالی قدر حرص استخوان تا کی
دریغ آن سایه همت که بر نااهل افکندی
در این
 یونس بن یعقوب گوید که شنیدم حضرت صادق ع میفرمود هر که گناهی کند و بداند که خدا بر او مطلع هست که اگر خواهد اورا عذاب کند واگر خواهد اورابیامرزد خداوند بهمبن  اگاهیش اورا بیامرزد تگر چه استغفار هم نکند  شرح مجلسی ره در جمله  فعلم انالله مطلع علیه گوید شابد مقصود علمی است که در  نفس اثر کند و ثمره اش عمل باشد  یعنی دنباله این علم  عمل باسد ودست از گناه برداریدوگرنه هر مسلمانی باین امر اعتراف دارد و هر که منکر ان باشد کافر است  هرکه بر این علمب
نردبان ترقّی


اگر گفته شود : نماز نردبان ترقّیِ انسان است ، به این معنا نیست که یک نردبان
فلزی یا چوبی وجود دارد که باید از آن بالا رفت ! ، بلکه مفهوم
معنویِ نردبان مورد نظر است ، یعنی وسیله ای که جنس آن ، مادی نیست ولی در
عین حال انسان را از لحاظ معنوی بالا می برد ، هر چند از لحاظ مادی انسان در جای
خود قرار گرفته و صعودی نداشته باشد
نماز انسان را به قرب خداوند می رساند و
جایگاه انسان را نزد خداوند ارتقاء می دهد ، با توجه به اینکه می دانیم ، خداون
سبط پیغمبر تویی یا مجتبیزاده حیدر تویی یا مجتبینور چشم فاطمه دخت نبیحامی مادر تویی یا مجتبیدر سپهر پر فروغ پنج تنچارمین اختر تویی یا مجتبیخوبی خوبان همه اندر تو جمعکان سیم و زر تویی یا مجتبیسرور اهل جوانان بهشتبر کریمان سر تویی یا مجتبیخانه ات را در به روی خلق بازاجود و اکبر تویی یا مجتبیبا فقیران حشر و نشرت بی نظیرلطف را مظهر تویی یا مجتبیچهره ات یادآور ختم رسلبا شکوه و فر تویی یا مجتبیدر شجاعت برتر از وصف و بیاناز یلان برتر تویی یا مجتبید
 رسول خدا ص فمود چه زشت است فقر بعداز ثروتمندی وچه زشت از است گناه بعداز خواری و درویشی وزشت تر از ان کسی عبادت خدا کنو و سپس انرا واگذارد شرح زشتی فقر بعداز ثروتمندی یا از لحاظ  اسراف و تبذیرو بکار ماندن  و خرج کردنست وبا از لحاظ اینستکه انسان با وجود انکه ثروت  دارد مدتی با دست باز زندگی میکرده است نا گاه طریق بخل وخستپیش گیرد و چون فقرا زندگی کند و یا مقصود زشتی در نظر اهل  دنیاست اگر چه نزد خدا پسندبده باشد و تما زشتی گناه بعداز خواریو درو
زراره گوید-خدمت امام باقر ع بودم مردی از اهل کوفه از انحضرت راجع بقول امیرالمومنین ع و هرچه خواهید از من بپرسبد هر چه از من بپرسید شما خبر دهم سوال کرد حضرت فرمود هیچ کس علمی ندارد جز انچه از امیرالمومنین ع اسفاده شده مردم هر کجا خواهند بروند بخدا علم درست جز اینجا نیست وبا دست اشاره بخانه خود کرد مقصود خانه وحی و نبوتست نه خصوص خانه ملکی انحضرت  توصیح این عبد البر در کتاب استیعا خود گوید هیچ کس از صحابه جز  علی بن ابیطالب نگفت هرچه خواهید از
یونس بن یعقوب گوید که شنیدم حضرت صادق ع میفرمودهر که گناهی کند و بداند که خدا بر او مطلع هست که اگرخواهد اورا عذاب کند و اگر خواهد اورا بیامرزد  خداوند بهمبن اگاهیش اورا بیامرزد اگر چه استغفار نکند شرح مجلسی ره در جمله و فعلم انالله مطلع علیه گوید شاید مقصود علمی است که درنفس اثر کند و ثمره اش عمل باشد یعنی دنباله این عمل باشد  ودست از گناه بر دارد وگرنه هر مسلمانی باین امر اعتراف دارد و هر که منکر کافر است و هر که بر این علم بیندیشد وادامه  گ
 حضرت صادق ع فرمود هکه دعایی کند و نام پیغمبر ص را نبرد ان دعا بالای سرش چون پرنده ای بچرخد و چون پیغمبر ص را برد دعا بالا رود نیز انحضرت فرمود مردی نزد پیغمبر ص امد عرضکرد ای رسول خدا من یک سوم صلواتم را شما قراد دهم ،نه بلکه نیمی از صلواتم زا مخصوص شما گردانم نه بلکه تمامی انرا از ان شما گردانم رسولخدا ص فرمود در این صورت خرج و موونه دنیاو اخرت تو کفایت شود شرح این حدیق 4 بیاید  شرح حدیث فیض ره در شرح حدیث3 گوید مقصود ار صلاه معنای لغوی ان است ک
مقصود ما از این نوشته این است که چطور می توان عفت مردان را اندازه گیری کرد، به عبارت دیگر مقیاس اندازه‌گیری عفت و پاک‌دامنی مردان چیست؟ حضرت امام علی علیه‌السلام درباره مقیاس اندازه‌گیری عفت و پاک‌دامنی مردان می‌فرمایند: «عِفَّتُهُ (الرَّجُل) عَلی قدرِ غَیرَتِهِ؛ پاک‌دامنی مرد به اندازه غیرت اوست.»[1] آری هر چه غیرت بیشتر […]
نوشته مقیاس اندازه‌گیری عفت و پاک‌دامنی مردان اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
آنارشیسم در زبان سیاسی به معنای ساختاری اجتماعی و سیاسی بدون دولت، یا به‌طور کلی جامعه‌ای فاقد هرگونه ساختار حکومتی است. واضح است که در چنین وضعیتی هرج و مرج فراگیر خواهد شد و نظم اجتماعی از میان خواهد رفت.
رهپویان هدایت: یکی از محورهای اصلی در فرقه ضاله بهائیت
شعار وحدت عالم انسانی است که در حقیقت مقصود آن ها از این شعار مزورانه، بی اعتبار
کردن قانون و تشویق به عدم تبعیت از حاکمیت می باشد. در بحث وحدت عالم انسانی افراد
نباید تحت هیچ ساختار
نام اثر: هشتگ
کیفیت ها: full hd 1080p – hd 720p – sd 480p
مخاطب: بزرگسالان
نوع فیلم: سینمایی
محصول: ایران هشتگ
موضوع: کمدی
نویسنده و کارگردان: رحیم بهبودی فر
تهیه کنندگان: مقصود جباری و محمدعلی کیانی
با هنرنمایی: نیوشا ضیغمى ، بهاره رهنما ، بیژن بنفشه خواه ، حدیث فولادوند
سال تولید: 1396
تاریخ انتشار: 1398
مدت زمان: 84 دقیقه
درباره فیلم هشتگ
هشتگ فیلمی به کاگردانی و نویسندگی رحیم بهبودی‌فر و تهیه‌کنندگی مقصود جباری و محمدعلی کیانی محصول سال ۱۳۹۵ است.
نقل است که شیخ گفت: وقتی در بادیه می‌رفتم مجرد پیرزنی دیدم که می‌آمد. عصابه‌ای بر سر بسته و عصایی در دست گرفته. گفتم مگر از قافله باز مانده است! دست به جیب بردم و چیزی به وی دادم که: «ساختگی کن تا از مقصود بازنمانی.»
پیرزن انگشت تعجب در دندان گرفت و دست در هوا کرد و مشتی زر بگرفت و گفت: «تو از جیب می‌گیری؟ من از غیب می‌گیرم.»
این بگفت و ناپدید شد. من در حیرت آن می‌رفتم تا به عرفات رسیدم. چون به طواف گاه شدم، کعبه را دیدم گرد یکی طواف می‌کرد. آنجا
شیشه اپال که در ایران آرکوپال و در فرانسه : Arcopal نامیده می شود. اپال ماده‌ای است بین چینی و شیشه که از آن ظرف مانند ظروف غذا خوری می‌سازند. 
ظروف اوپال معمولا نشکن بوده، در برابر حرارت مقاوم است، از چینی سبک‌تر و به مراتب نازک‌تر است.و ظروف اپال بر خلاف ظروف چینی در میهمانی‌ها و مراسم رسمی استفاده نمی‌شوند. این ظروف از نظر بهداشتی سالم بوده و برای سلامتی انسان مضر نیستند.
انواع شیشه‌های اپال دارای ترکیبات متفاوتی هستند. اما اغلب اپال
تعریف روانشناسی :روانشناسی که بررسی و مطالعه علمی رفتار و فرایندهای ذهنی تعریف شده هدفش توصیف، فهم و درک، پیش بینی و کنترل رفتار موجود زنده است.▪ توصیف: منظور از توصیف این است که با ثبت دقیق مشاهدات رفتاری، آن چه که اتفاق افتاده یا خواهد افتاد را توصیف، نامگذاری و طبقه بندی کنیم.▪ فهم و درک: مقصود از فهم و درک آن است که بتوانیم علل یک رفتار را توضیح دهیم.▪ پیش بینی: منظور از پیش بینی آن است که با توصیف و توضیح یک رفتار می توان به پیش بینی رفتا
خرید زمین نه تنها در شمال بلکه در هر جای دیگری ممکن است مشکلاتی داشته باشد. اما در صورتی که آگاهی داشته باشیم واز لحاظ صحت وسقم قانونی تمام موارد را بررسی کنیم می توانیم به مقصود مورد نظرمان برسیم، پس به موارد فوق توجه کرده تا با خریدی نامناسب هم به سرمایه، هم به منابع طبیعی اطراف مان ضرر نرسانیم.
gilanlands در زمینه خرید زمین زیر نظر بهترین کارشناسان حقوقی و با داشتن سالها فعالیت در زمینه خرید و فروش زمین  در خدمت شما عزیزان میباشد .
اطلاعات جام
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم
 
در این چند خط قرار است پیرامون اینکه "اصلاً چرا باید شعر بخوانیم و شعر کدام درد ما را دوا می‌کند" به گفتگو بنشینیم، ان شاءالله.
 
ـ عالم شعر، عالم فرامنطق است.
دنیا منطقی روزمره‌ات را تصور کن و چرخی در آن بزن تا به چیستی دنیای فرامنطق پی ببری.
در دنیای منطقی، از شیرِ ظرفشویی خانه ها آب بیرون می‌آید، دست ها در آب خیس می‌شوند و این همه طبیعی است (بخوانید منطقی).
در عالم منطقی تو اگر زمین خورده ای، زمین خورده ای...اگر ش
علی احمسی از حضرت باقر ع حدیث کند که فرمود بخدا  سوگند از گناه نجات نیاید ورها نشود جز کسیکه بدان اعتراف کند  کوید ونیز ان حضرت ع فرمود در توبه پشیمانی کافی است  شرح مجلسی ره در قسمت اول حدیث گوید یعنی اعتراف کند که گناه است زیرا کسی که گناهی مرتکب گردد انکار کند که این گناه است وانرا حلال بشمارد چنین کسی کافر است و توبه اش پذیرفته نشود واگر مقصود از اعتراف بگناه توبه باشد پس ممکن است ان را بر نجات کامل یا نجات قطعی حمل کرد زیرا بدون توبه شخص
 ابن قداح گوید حضرت صادق ع فرمود هرگاه یکی ار شما ها سلا م کند باید بلند سلام کند ونگوید من سلام گویدباید و جواب مرا ندادند زیرا شایدسلام کرده و انها نشنبده اندوچون یکی از سماها جواب سلام گویدبابد بلند جواب دهد دمسلمانی نگوید که من سلام کددم و بمن حواب ندادند سپس فرمود علی ع همیشه میفرمود خشم نکند و کسیراهم بخشم نیاورد سلام را اشکار گویید وگعتار تان را خوش کنید در شب نماز بخوانید انگاهبکه مردم در خوابند مقصود نماز شب است تا بسلامتی ببهست رو
در ستایش سرور جوانان اهل بهشتسبط پیغمبر تویی یا مجتبیزاده حیدر تویی یا مجتبینور چشم فاطمه دخت نبیحامی مادر تویی یا مجتبیدر سپهر پر فروغ پنج تنچارمین اختر تویی یا مجتبیخوبی خوبان همه اندر تو جمعکان سیم و زر تویی یا مجتبیسرور اهل جوانان بهشتبر کریمان سر تویی یا مجتبیخانه ات را در به روی خلق بازاجود و اکبر تویی یا مجتبیبا فقیران حشر و نشرت بی نظیرلطف را مظهر تویی یا مجتبیچهره ات یادآور ختم رسلبا شکوه و فر تویی یا مجتبیدر شجاعت برتر از وصف و بی
منظور از اول وقت خواندن نماز، دقیقا چه زمانی است؟ نماز به عنوان ستون دین اسلام، احکام و آداب متعددی دارد. یکی از این آداب که در حدیثی از امام صادق (ع) به عنوان ملاک تمایز شیعیان از غیر آن‌ها به حساب آمده است، اول وقت خواندن نماز است. مقصود از اول وقت، زمان مخصوصی است که خواندن نماز در آن موقع با فضیلت بوده و آثار معنوی بیشتری به دنبال دارد. البته بر سر این موضوع که زمان اول وقت هر کدام از نمازهای یومیه دقیقا چه موقع است، اختلاف نظرهایی جدی وج
بعد از عرضه ی بازی Split/Second در سال ۲۰۱۰ نوبت به عرضه ی بازی دیگری در همین سبک یعنی سبک Racing یا اتومبیلرانی شد، این بازی که Blur نام دارد محصول کمپانی اکتیویژن است که توسط استودیوی Bizzare Creations طراحی و ساخته شده است. مانند همه ی بازی های سبک اتومبیلرانی، مقصود بازیکنان در این بازی عبور هر چه سریع تر از خط پایان می باشد اما بازی Blur قدرت را هم چاشنی کرده است تا رقابت به استفاده از سرعت محدود نباشد. بازیکنان در پیست های بسته ی حلقوی مانند به رقابت خواهند پ
مشت در جاهایی نمونۀ خروار است که تصادفی برگرفته شده باشد
و نه با جستجو و جمع‌آوری دانه به دانه
***
معنویّت‌گرایی‌هایی از این سخ که:
"تصوّر نکنید بهشت از جنس باغ‌های دنیوی است"،
عین مادّی‌گرایی است.
***
برای درمان آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیّت شریعت استفاده کرد
نمایش انتقادی آنها اوضاع را خراب‌تر می‌کند و بس
***
اگر انسان عجیب‌ترین مخلوق خداست،
ایرانیان هم عجیب‌ترین ملّت جهانند
***
جوانان دم بخت!
توت را اگر بشویی شیرنیش از بین می‌رود
اگر
ارزش معنوی

شایسته است افرادِ با ایمان ، عبادت خود را به بهترین وشایسته ترین صورت ممکن
بجا آورده تا از آثار و برکات عبادت بیشتر بهره مند گردند
رعایت آداب و شرایطِ عبادت به ویژه نماز ، 
به عبادت کننده کمک می کند تا عبادت او هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی به
بهترین صورت به انجام برسد ؛ مقصود از کمیّت نماز جنبه های ظاهری و اجزاء و شرایط
آن از رعایت قبله ، طهارت و پاکی بدن و لباس و مکان نماز ، تعداد رکعات ، ترتیب و
پی در پی بودن قسمت های مختلف آن و ...
حدیث مهمی نقل شده و جزء وصایای حضرت امام مجتبی (ع)  نیز آمده است به این مضمون : "« وَ اعْمَلْ لِدُنْیَاکَ کَأَنَّکَ تَعِیشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لِآخِرَتِکَ کَأَنَّکَ تَمُوتُ غَدا »: برای دنیایت چنان باش که گوئی جاودان خواهی ماند و برای آخرت چنان‌ باش که گوئی فردا می‌میری .این حدیث معرکه آراء و عقائد ضد و نقیض شده است: 1.برخی می‌گویند مقصود اینست که در کار دنیا سخت نگیر و بگو " دیر نمی‌شود " ولی نسبت به کار آخرت همیشه بگو وقت بسیار تنگ است. 2. در
امام صادق ع میفرماید ماییم که خدا اطاعت مارا واجب ساخته  مردم راهی جز معرفت ماندارند و بر نشناختن ما معذور نباشندهر که مارا شناسد هر که مارا شناسد مومن است و هرکه انکار  کند کافر است و کسی که نشناسد و انکار هم نکند گمراهست تا زمانیکه بسوی  بسوی هدایتی که خدا بر او واجب ساخته و ان اطاعت حتمی ماست بر گردد  واگر بهمان حال گمراهی بمبرد خدا هرچه خواهد با او کند  شرح  مقصود از کسانبکه ایمه را شناخته  و انکار هم نکردهاند انهایند که عقل وفهم درک مقا
پی دی اف کتاب النبوة تألیف شیخ صدوق رحمه الله به زبان عربی برای اهل تحقیق
در میان آثار متعدد شیخ صدوق، کتاب النبوة از آثارى است که این شخصیت گرانمایه آن را در شرح و بسط تاریخ انبیاى عظام و تحولاتى که در طول اعصار و زندگانى ایشان رخ داده، تألیف کرده و در قالب بیان احادیث مستند و با اشاره به سلسله سندى هر حدیث، به بیان مقصود خود مبادرت ورزیده است.
لینک دانلود
سلام
معنای اول برای سکولاریزم (ملایم): عدم توجه به علوم ماورائی
ممکن است اعتقاد به ماوراء داشته باشد اما در امور معرفتی، گویا وجود ندارند و توجهی بهشان نمی شود.
معنای دوم برای سکولاریزم (خشن): اصلا ماوراء طبیعت وجود ندارد.
اصالتِ ماده، انکار ماوراء طبیعت، انکار خدا و دین
در امور دنیوی (اقتصاد، حقوق، تعلیم و تربیت،...) دین حضور نداشته باشد!
حتی در معنویات (عرفان سکولار!)
یا در مباحث سیاسی ، توصیف یا تبیین یا استراتژی ها، از دین استفاده نشود.
جدا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها